Jó reggelt! Öltöztessük fel az állatokat, mielőtt kisüt a nap!
Kooperatív és egymással versengős játékszabály szerint is játszható.
A kicsik a játék közben ismerkedhetnek a színekkel.
A kis állatokat a szivárvány színeibe kell öltöztetni, még mielőtt felkelne a nap.
Játékidő: kb. 10 perc.
Részletek
|
1 - 100
|
|
Kooperatív és egymással versengős játékszabály szerint is játszható. A kicsik a játék közben ismerkedhetnek a színekkel. Tartalma: 1 db karton játéktábla, 4 db szín jelölő kártya kartonból, 1 db fa dobókocka, 4 db karton állat figura: kutya, egér, cica, nyuszi, 24 db fa színes tégla test-6 különböző színben, 4 db karton, különböző színű játék szemüveg . A doboz mérete: 23x23x6 cm
|
|
fa, karton
|
Előkészületek:
Állítsuk össze a játéktáblát a képen látható módon.
Minden játékos választ magának egy állatot és arra az ágyra helyezi, amelyiken olyan ágynemű van, mely a választott állatra jellemző (kutya - csont, sajt - egér, répa - nyuszi, hal - cica).
A kartonból készült állatot tegyük magunk elé.
Rakjuk a forgó korongot a tábla közepére a B képnek megfelelően (három piros vonal).
Játékszabály 1. (kooperatív játék):
A játék menete:
A legfiatalabb játékos kezd, majd a többiek következnek az óramutató járásának megfelelően.
Minden játékos felváltva dob a kockával, majd lép a dobott számnak megfelelően (1-2-3).
Ha egy másik játékos már áll azon a mezőn ahová lépne, akkor a következő szabad mezőt kell elfoglalnia.
Amikor a játékos egy mezőre lép, akkor a megfelelő színű fa pálcikát elhelyezi a karton állatkáján a megfelelő színű sávban. Ha már van olyan színe, akkor abból a tőle jobbra lévő játékosnak adja a pálcikát, ha még nincs meg neki. Ha megvan, akkor tegyük vissza a dobozba.
Ha szivárvány mezőre lép a játékos, akkor minden játékos választhat egy pálcikát a hiányzó színek közül.
Ha egy ágy mezőre lép a játékos, akkor a következő szabad ágyra ugorhat.
Ha a gyümölcsök (banán, eper, alma) mezőre lép, akkor reggeli idő van! Ebből a körből kimarad.
A napocska mezőre lépve a játékosnak el kell fordítania korongot a következő sárga (három sárga vonal) jelölésre.
A játék vége:
Amikor egy játékosnak sikerült felöltöztetnie az állatkáját, akkor választhat neki egy szemüveget.
Ezután segíthet a többi játékosnak. Mindenki nyer, ha sikerül mindenkinek felöltöznie, mielőtt felkel a nap.
Játékszabály 2.:
Ha olyan mezőre érkezik a játékos, aminek a színes pálcikája már megvan neki, akkor nem adja tovább, hanem visszateszi a dobozba.
Ha szivárvány mezőre lép a játékos, akkor csak ő választhat egy pálcikát a hiányzó színek közül.
Ha egy ágy mezőre lép a játékos, akkor a következő szabad ágyra ugorhat.
Ha a gyümölcsök (banán, eper, alma) mezőre lép, akkor reggeli idő van! Ebből a körből kimarad.
A napocska mezőre lépve a játékosnak el kell fordítania korongot a következő sárga (három sárga vonal) jelölésre.
Ha a napocska felkel, miközben a játékos forgatja a korongot az balszerencse! Vissza kell tennie az összes pálcikáját a dobozba és elölről kell kezdenie a játékot.
A játék vége:
Amikor egy játékosnak sikerült felöltöztetnie az állatkáját, akkor választhat neki egy szemüveget és ezzel megnyeri a játékot