Gyermekek, felnőttek számára kül- és beltéren használható speciális fejlesztő- és játék-eszköz.
Főbb feladatai:
- leküzdi a félénkséget, fejleszti az önértékelést
- erősíti a jó egyensúlyérzék kialakulását
- fejleszti a mozgáskoordinációt, harmonikus mozgás kialakulását
- fejleszti a szem-láb koordinációt
- két agyfélteke működését összehangolja
- összehangolja a mozgást teljes testi szinten
- preventíve és terápiás céllal használható tanulási képességek fejlesztésére
- csökkentheti a magatartási, viselkedési zavarokat
- fejleszti a figyelmet, térérzékelést, mélységérzetet
- erősíti a koncentrációs készséget
- fejleszti a látásérzékelést, látásfelfogóképességet
- fejlesztőleg hat az észlelés és a mozgás időbeli integrációjára
- jótékonyan hat a monotóniatűrésre, alkalmazkodóképességre, kreativitásra
- csökkenti a figyelemzavart
- leküzdi az impulzivitás feletti gyenge uralmat
- elősegíti az énkép kialakulását, az önismeretet (kinesztetikus érzékelés)
- erősíti a feladattudatot és problémamegoldást
- fejleszti a szociális érzékenységet és együttműködési készségeket
- csoportban alkalmazva jó hatással van az alkalmazkodókészségre, együttműködésre
- időseknél segít a demencia megelőzésében
- agyi történések után rehabilitációs eszközök lehetőségét bővíti és színessé teszi
Alkalmazása:
- önállóan, párban
- csoportban, sorfeladathoz
Hogyan hat:
- az egyensúlyi inger segít a magatartás, viselkedés, figyelemzavarok, részképességzavarok kezelésében is. Nagyobb, ügyesebb gyerekeknél kombinálható az egyensúlyozás egyéb kognitív feladatokkal, amely által preventív céllal vagy konkrét problémára helyezve a hangsúlyt jó eszközül szolgál.
- a fej, láb és a törzs összehangolt működése az élet számtalan területén fontos számunkra. Ezáltal vagyunk képesek korrigálni veszélyes helyzeteket, autót vezetni, eséseket megelőzni, vagy egyszerűen csak ülni a padban és írni, miközben figyelmünk a tanítón van, főnökünk beszél hozzánk és mi végezzük közben a feladatunkat.
- csoportos használatakor gyors és pontos reagálásra kényszerít minket, rá kell hangolódnunk a másikra fizikai és érzelmi szinten is. Ez a kooperáció az életünk minden területén jelen van, e nélkül nem tudnánk létezni. A közösen szerzett örömteli élmény pedig olyan pozitív dolgokkal gazdagítja napjainkat, amitól testünk-lelkünk egészségesebbé válik.
- nagyobbak tanulás közben is használhatják, mert az agy fogékonyabban működik miközben mozog a test, így könnyebb memorizálni verseket, idegen szavakat, definíciókat. Lerövidíti a tanulási időt, így marad szabadidejük, ami egy kamasz számára nagy kincs.
- azok számára, akiknek az eszköz használata már automatizálódott, lehetőség nyílik arra, hogy kezüket használva különböző feladatokat hajtsanak végre. Ezzel még erő-sebb agyi aktivitás jön létre. Fejleszti a koncentráló képességet, szervezőkészséget, figyelmet, feladattudatot, függetlenítő mozgásokat, amik mind jótékonyan hatnak a tanulási készségekre, önbizalomra.
- segítség lehet felnőttek agyi sérülése következtében kialakult problémák kezelésében, a test újrahangolásában, idegi összeköttetések kialakításában, valamint egy lehetőség a demencia megelőzésére.