Open menu
  • Bútorok
  • Készség-, képesség-, személyiségfejlesztők
  • Érzékelés- és észlelésfejlesztés
  • Játékeszközök
  • Rajz- és Kreatív eszközök
  • Mozgásfejlesztés
  • Udvari eszközök
  • Textíliák, étkezés és étkeztetés
  • További eszközök
  • SNI
  • Fejlesztési területek
  • Tevékenységi formák
Rendezés
Rendezés
Szortírozó készlet-járművek
HORJV001B

Termék leírás

Fejlesztési területek:

- Finommotorika: A csipesz használata segít a kézizmok erősítésében és az íráselőkészítésben.

- Szem-kéz koordináció: A tárgyak pontos megfogása és célba helyezése fejleszti ezt a készséget.

- Szín- és formafelismerés: A színek és formák párosítása segít az észlelés fejlődésében.

- Koncentráció és figyelem: A feladat végrehajtása során a gyerekeknek figyelniük kell a színekre és formákra.

- Szókincsbővítés: A színek és járművek neveinek gyakorlásával bővül a gyerek szókincse.

- Szabálykövetés: A játék során fejlődik a szabálytudat, ami fontos az iskolai beilleszkedéshez.


Javasolt fejlesztési tevékenységek:
1. Szín szerinti válogatás
- Instrukció: „Tedd a piros járműveket a piros tálba!”
- Nehezítés: kizárólag csipesszel dolgozhat a gyermek.

2. Járművek szerinti csoportosítás
- Instrukció: „Keresd meg az összes repülőt, és tedd egy tálba!”
- Fejleszti a formafelismerést és formaállandóságot.

3. Kettős szempont szerinti válogatás
- Instrukció: „Tedd az összes sárga mozdonyt a sárga tálba!”
- Differenciált gondolkodás fejlesztése.

4. Mennyiség összehasonlítása
- Kérdések: „Melyik tálban van több jármű? Melyikben kevesebb?”
- Számfogalom alapozás, mennyiségérzék.


Megfigyelési szempontok fejlesztőpedagógusok számára:
Megfigyelési terület - Mire figyelj?

Manipuláció: Biztos-e a csipeszhasználat? Egykezes vagy kétkezes?
Szín- és formafelismerés: Felismeri-e önállóan a színeket/formákat, vagy segítségre szorul?
Végrehajtás: Betartja-e a szabályokat? Értelmezi-e az instrukciót?
Figyelem: Mennyi ideig tudja fenntartani a koncentrációját?
Kommunikáció: Elnevezi-e a járműveket, színeket? Szívesen beszél közben?


Differenciálás lehetőségei:
Gyengébb képességű gyermek: Csak 2-3 színnel kezdjen, használjon kezet a csipesz helyett.
Átlagos képességű gyermek: Egyszerű válogatás csipesszel, majd forma szerinti rendezés.
Fejlettebb gyermek: Több szempont egyidejű alkalmazása, időre verseny, szóban történő magyarázat („Miért ide tetted?”).
Bruttó ár: 2 990 Ft
Fejlesztési területek:

- Finommotorika: A csipesz használata segít a kézizmok erősítésében és az íráselőkészítésben.

- Szem-kéz koordináció: A tárgyak pontos megfogása és célba helyezése fejleszti ezt a készséget.

- Szín- és formafelismerés: A színek és formák párosítása segít az észlelés fejlődésében.

- Koncentráció és figyelem: A feladat végrehajtása során a gyerekeknek figyelniük kell a színekre és formákra.

- Szókincsbővítés: A színek és járművek neveinek gyakorlásával bővül a gyerek szókincse.

- Szabálykövetés: A játék során fejlődik a szabálytudat, ami fontos az iskolai beilleszkedéshez.


Javasolt fejlesztési tevékenységek:
1. Szín szerinti válogatás
- Instrukció: „Tedd a piros járműveket a piros tálba!”
- Nehezítés: kizárólag csipesszel dolgozhat a gyermek.

2. Járművek szerinti csoportosítás
- Instrukció: „Keresd meg az összes repülőt, és tedd egy tálba!”
- Fejleszti a formafelismerést és formaállandóságot.

3. Kettős szempont szerinti válogatás
- Instrukció: „Tedd az összes sárga mozdonyt a sárga tálba!”
- Differenciált gondolkodás fejlesztése.

4. Mennyiség összehasonlítása
- Kérdések: „Melyik tálban van több jármű? Melyikben kevesebb?”
- Számfogalom alapozás, mennyiségérzék.


Megfigyelési szempontok fejlesztőpedagógusok számára:
Megfigyelési terület - Mire figyelj?

Manipuláció: Biztos-e a csipeszhasználat? Egykezes vagy kétkezes?
Szín- és formafelismerés: Felismeri-e önállóan a színeket/formákat, vagy segítségre szorul?
Végrehajtás: Betartja-e a szabályokat? Értelmezi-e az instrukciót?
Figyelem: Mennyi ideig tudja fenntartani a koncentrációját?
Kommunikáció: Elnevezi-e a járműveket, színeket? Szívesen beszél közben?


Differenciálás lehetőségei:
Gyengébb képességű gyermek: Csak 2-3 színnel kezdjen, használjon kezet a csipesz helyett.
Átlagos képességű gyermek: Egyszerű válogatás csipesszel, majd forma szerinti rendezés.
Fejlettebb gyermek: Több szempont egyidejű alkalmazása, időre verseny, szóban történő magyarázat („Miért ide tetted?”).
ANYAG
műanyag

Részletek

1 - 100
Szín- és formarendező járműves játék.
A játék célja, hogy a gyermekek fejlesszék a finommotorikát, szín- és formafelismerést, valamint a szem-kéz koordinációt játékos módon.
A készlet tartalma:
- 6 db színes műanyag tálka (piros, lila, zöld, kék, sárga, narancssárga)
- 36 db színes műanyag jármű különböző színekben (piros, lila, zöld, kék, sárga, narancssárga) és formákban (repülő, autó, tengeralattjáró, mozdony, hajó, rakéta)
- 2 db csipesz
Óvodás és kisiskolás korosztály számára (3–7 év) különösen ajánlott részképesség-gyengeség, figyelemzavar, finommotoros elmaradás esetén.
műanyag, ,
"1. Előkészítés: Szórjuk szét a járműveket az asztalon, és helyezzük a színes tálkákat egymás mellé.

2. Feladat: A gyerekek csipesszel (vagy kézzel) szortírozzák a járműveket a megfelelő tálkába szín szerint. (Például: piros jármű a piros tálba, zöld a zöldbe stb.)

3. Haladó verzió: Ha már jól megy a színek szerinti szétválogatás, következhet a forma szerinti rendezés (pl. azonos járművek egy tálba).

4. Verseny/játékos forma: Időre is mehet a játék – például ki tud 1 perc alatt több megfelelő figurát helyezni a helyes tálba?"
Image

Minőségi termékek a gyermekek fejlődéséért és szórakozásáért

Kapcsolat

fas fa-phone-alt
fas fa-mobile-alt
fas fa-envelope
fas fa-map-pin

Kövessen minket