Open menu
  • Bútorok
  • Készség-, képesség-, személyiségfejlesztők
  • Érzékelés- és észlelésfejlesztés
  • Játékeszközök
  • Rajz- és Kreatív eszközök
  • Mozgásfejlesztés
  • Udvari eszközök
  • Textíliák, étkezés és étkeztetés
  • További eszközök
  • SNI
  • Fejlesztési területek
  • Tevékenységi formák
Rendezés
Rendezés
akr20005n
akr20005nakr20005_20180713115731nakr20005_20180713115756n
Intelligencia fejlesztése játékosan!
AKR 20005

Termék leírás

FEJLESZTÉSI TERÜLETEK:
- Verbális-nyelvi intelligencia
- Logikai-matematikai intelligencia
- Vizuális-térbeli intelligencia
- Zenei intelligencia
- Testi-kinetikus intelligencia
- Interperszonális intelligencia
- Interperszonális intelligencia
- Természeti intelligencia
DIDAKTIKUS CÉLOK
- Felfedezni, hogy nem egyetlen intelligencia létezik.
- Megismerni az összetett intelligencia elmélet 8 intelligenciáját (Howard Gardner).
- Felkelteni a különböző intelligenciák iránti érdeklődést.
- Azonosítani az intelligenciákat, amelyek dominálnak az egyes emberekben és az önismeret fejlesztése.
- Az együttműködés, a segítőkészség és a csapatmunka ösztönzése.
- Az interdiszciplináris csapatok előnyeinek megismerése.
- A kreativitás és a képzelőerő fejlesztése.
Verbális-nyelvi intelligencia
- Tartalma: Képes hatékonyan kifejezni és megértetni az ötleteit a nyelv segítségével. Képes a szavakat szóban és írásban egyaránt használni.
- 1. kihívástípus (1-4. kártya): Ki kell találni egy eredeti történetet a kártyán megjelenő képek segítségével.
- 2. kihívástípus (5-8. kártya): Meg kell figyelni a képeket és jelezni, hogy melyik tér el a többitől. Meg kell indokolni a választ. (Pl. sárgarépa, mert a föld alatt terem.)
Logikai-matematikai intelligencia:
- Tartalma: Képes gyors szellemi számítások végzésére, matematikai problémák megoldására, tudományos módszerek használatára, induktív és deduktív érvelésre, valamint numerikus vagy logikai minták meghatározására.
- 1. kihívástípus (9-12. kártya): Ki kell jönnie a kártya alján lévő számnak vagy mennyiségnek a kártya felső részén szereplő számokból vagy mennyiségekből. A megfelelő műveleteket kell használni.
- 2. kihívástípus (13-16. kártya): Ki kell választania egy lehetőséget a sorozat folytatásához és elmagyarázni a választ.
Vizuális-térbeli intelligencia
- Tartalma: Képes a térbeli problémák megoldására, az egyforma képek különböző perspektíváinak felismerésére és képes fejben forgatni az objektumokat. Képes az ötletek vizualizálására, és meg tudja azokat tervezni vagy rajzolni három dimenzióban.
- 1. kihívástípus (17-20. kártya): Melyik forma illeszkedik a lyukba? Meg kell indokolnia a választ. (Például C. ábra, balra fordítva)
- 2. kihívástípus (21-14. kártya): Induljon ki a nyílból és derítse ki, melyik betűhöz vezeti el a labirintus. (Például B-hez vezeti el).
Zenei intelligencia
- Tartalma: Képes a zene, az éneklés, a hangszerek megértésére, megkülönböztetésére és kifejezésre a segítségükkel, könnyedén képes zenei darabok olvasására és komponálására.
- 1. kihívástípus (25-28. kártya): Reprodukálja a bemutatott ritmust. Mindegyik pontnál a tenyerével és mindegyik oszlopnál két ujjával kell az asztalon ütnie ritmust.
- 2. kihívástípus (29-32. kártya): Elénekel egy dalt, ami a képhez kapcsolódik (Pl. Boldog születésnapot)
Testi-kinesztetikus intelligencia
- Tartalma: Képes a testét precíz mozgások és tevékenységek végzésére használni a kitűzött cél elérése érdekében. Használja a testi képességeket, mint az erőt, a sebességet, a hajlékonyságot, a koordinációt és az egyensúlyt.
- 1. kihívástípus (33-36. kártya): Elvégzi a kártyán szereplő mozdulatokat, és megismétli a jelzés szerint (Pl. x3 = háromszor kell megismételni).
- 2. kihívástípus (37-40. kártya): Felveszi a karakter pozícióját és megpróbál 5 másodpercig ebben a helyzetben maradni.
Interperszonális intelligencia
- Tartalma: Képes megismerni mindazokat az aspektusokat, amelyek önmagunkhoz és a gondolkodásmódunkhoz, az érzéseinkhez és a cselekedeteinkhez tartoznak. Ez az önismeret, amit magunkról tudunk.
- Kihívás (41-48. kártya): A két kép közül melyikkel tud jobban azonosulni? Próbálja meg elmagyarázni, hogy mi tetszik, vagy mit szeret a választott lehetőségben. Kezdheti például azzal, hogy jobban azonosulok, vagy jobban tetszik. Például jobban azonosulok a kutyához, mert szeretem, ha körülvesznek az emberek, mindig szeretek játszani és szófogadó vagyok.
Interperszonális intelligencia
- Tartalma: Képes optimális módon interakciót folytatni másokkal, figyelembe véve, hogyan érzik magukat, képes vezetni egy csapatot és odafigyelni az igényekre.
- Kihívás (49-56. kártya): Több játékos segítségével (2-8) bemutatja a kártyán megjelenő betűt, számot vagy jelet. Képesnek kell lennie arra, hogy koordinálja az összes játékost a cél érdekében
Természeti intelligencia
- Tartalma: Képes arra, hogy érzékelje, megkülönböztesse és kategorizálja a különböző élőlények, természeti jelenségek vagy különböző környezetek vagy élőhelyek közötti kapcsolatokat. Ismeretet szerez a természetről és a környezetről.
- Kihívás (57-64. kártya): Felismeri, milyen közös elemei vannak a kártyákon látható képeknek (pl. hideg éghajlaton élő állatok)
Bruttó ár: 15 360 Ft
Ingyenes átvétel üzletünkben, 8-10 napon belül. Házhoz szállítás 2-3 héten belül. Túlméretes! Szállítási költségről kérje ajánlatunkat.
Többféle fizetési lehetőség
- Átutalás
- Utánvét (+ 650 Ft)
- Bemutatótermünkben, személyes átvételkor készpénz vagy bankkártya
FEJLESZTÉSI TERÜLETEK:
- Verbális-nyelvi intelligencia
- Logikai-matematikai intelligencia
- Vizuális-térbeli intelligencia
- Zenei intelligencia
- Testi-kinetikus intelligencia
- Interperszonális intelligencia
- Interperszonális intelligencia
- Természeti intelligencia
DIDAKTIKUS CÉLOK
- Felfedezni, hogy nem egyetlen intelligencia létezik.
- Megismerni az összetett intelligencia elmélet 8 intelligenciáját (Howard Gardner).
- Felkelteni a különböző intelligenciák iránti érdeklődést.
- Azonosítani az intelligenciákat, amelyek dominálnak az egyes emberekben és az önismeret fejlesztése.
- Az együttműködés, a segítőkészség és a csapatmunka ösztönzése.
- Az interdiszciplináris csapatok előnyeinek megismerése.
- A kreativitás és a képzelőerő fejlesztése.
Verbális-nyelvi intelligencia
- Tartalma: Képes hatékonyan kifejezni és megértetni az ötleteit a nyelv segítségével. Képes a szavakat szóban és írásban egyaránt használni.
- 1. kihívástípus (1-4. kártya): Ki kell találni egy eredeti történetet a kártyán megjelenő képek segítségével.
- 2. kihívástípus (5-8. kártya): Meg kell figyelni a képeket és jelezni, hogy melyik tér el a többitől. Meg kell indokolni a választ. (Pl. sárgarépa, mert a föld alatt terem.)
Logikai-matematikai intelligencia:
- Tartalma: Képes gyors szellemi számítások végzésére, matematikai problémák megoldására, tudományos módszerek használatára, induktív és deduktív érvelésre, valamint numerikus vagy logikai minták meghatározására.
- 1. kihívástípus (9-12. kártya): Ki kell jönnie a kártya alján lévő számnak vagy mennyiségnek a kártya felső részén szereplő számokból vagy mennyiségekből. A megfelelő műveleteket kell használni.
- 2. kihívástípus (13-16. kártya): Ki kell választania egy lehetőséget a sorozat folytatásához és elmagyarázni a választ.
Vizuális-térbeli intelligencia
- Tartalma: Képes a térbeli problémák megoldására, az egyforma képek különböző perspektíváinak felismerésére és képes fejben forgatni az objektumokat. Képes az ötletek vizualizálására, és meg tudja azokat tervezni vagy rajzolni három dimenzióban.
- 1. kihívástípus (17-20. kártya): Melyik forma illeszkedik a lyukba? Meg kell indokolnia a választ. (Például C. ábra, balra fordítva)
- 2. kihívástípus (21-14. kártya): Induljon ki a nyílból és derítse ki, melyik betűhöz vezeti el a labirintus. (Például B-hez vezeti el).
Zenei intelligencia
- Tartalma: Képes a zene, az éneklés, a hangszerek megértésére, megkülönböztetésére és kifejezésre a segítségükkel, könnyedén képes zenei darabok olvasására és komponálására.
- 1. kihívástípus (25-28. kártya): Reprodukálja a bemutatott ritmust. Mindegyik pontnál a tenyerével és mindegyik oszlopnál két ujjával kell az asztalon ütnie ritmust.
- 2. kihívástípus (29-32. kártya): Elénekel egy dalt, ami a képhez kapcsolódik (Pl. Boldog születésnapot)
Testi-kinesztetikus intelligencia
- Tartalma: Képes a testét precíz mozgások és tevékenységek végzésére használni a kitűzött cél elérése érdekében. Használja a testi képességeket, mint az erőt, a sebességet, a hajlékonyságot, a koordinációt és az egyensúlyt.
- 1. kihívástípus (33-36. kártya): Elvégzi a kártyán szereplő mozdulatokat, és megismétli a jelzés szerint (Pl. x3 = háromszor kell megismételni).
- 2. kihívástípus (37-40. kártya): Felveszi a karakter pozícióját és megpróbál 5 másodpercig ebben a helyzetben maradni.
Interperszonális intelligencia
- Tartalma: Képes megismerni mindazokat az aspektusokat, amelyek önmagunkhoz és a gondolkodásmódunkhoz, az érzéseinkhez és a cselekedeteinkhez tartoznak. Ez az önismeret, amit magunkról tudunk.
- Kihívás (41-48. kártya): A két kép közül melyikkel tud jobban azonosulni? Próbálja meg elmagyarázni, hogy mi tetszik, vagy mit szeret a választott lehetőségben. Kezdheti például azzal, hogy jobban azonosulok, vagy jobban tetszik. Például jobban azonosulok a kutyához, mert szeretem, ha körülvesznek az emberek, mindig szeretek játszani és szófogadó vagyok.
Interperszonális intelligencia
- Tartalma: Képes optimális módon interakciót folytatni másokkal, figyelembe véve, hogyan érzik magukat, képes vezetni egy csapatot és odafigyelni az igényekre.
- Kihívás (49-56. kártya): Több játékos segítségével (2-8) bemutatja a kártyán megjelenő betűt, számot vagy jelet. Képesnek kell lennie arra, hogy koordinálja az összes játékost a cél érdekében
Természeti intelligencia
- Tartalma: Képes arra, hogy érzékelje, megkülönböztesse és kategorizálja a különböző élőlények, természeti jelenségek vagy különböző környezetek vagy élőhelyek közötti kapcsolatokat. Ismeretet szerez a természetről és a környezetről.
- Kihívás (57-64. kártya): Felismeri, milyen közös elemei vannak a kártyákon látható képeknek (pl. hideg éghajlaton élő állatok)
ANYAG
karton

Részletek

Ingyenes átvétel üzletünkben, 8-10 napon belül. Házhoz szállítás 2-3 héten belül. Túlméretes! Szállítási költségről kérje ajánlatunkat.
1 - 100
Tartalma:
- 64 db nyolcszögletű feladatkártya (9x9 cm)
- 64 db kirakókártya
karton
1. játékforma – Interdiszciplináris módszer
A cél a nyolcszögletű intelligencia kirakó megfejtése egy-egy darabkával minden színből (egy darabka minden intelligenciához). Egyénileg vagy 2-5 játékosból álló csapattal is játszható.
1. Elmagyarázzuk a különböző intelligenciákat és az egyes intelligenciákhoz kapcsolódó ikonokat és színeket a kártyákon.
2. Előlappal lefelé fordítjuk a kártyákat 8 különálló pakliba, intelligenciák alapján.
3. Eldöntjük, hogyan következzenek egymás után a játékosok vagy a csapatok.
4. Az első játékosnak vagy csapatnak vennie kell egy kártyát a kiválasztott pakliból, és hangosan ki kell mondania, melyik intelligenciához tartozik a kihívás, amit végre kell hajtania. Azután megfordítja a kártyát és megpróbálja megoldani a kihívást. Ha csapatban játszanak, eldönthetik, hogy közösen oldják meg vagy csak az egyikük.
5. Ha teljesítik a kihívást, kapnak egy kirakódarabkát azzal az intelligenciával, amivel dolgoztak, ellenkező esetben a következő körben újra megpróbálhatják.
6. A következő játékosra vagy csapatra kerül sor.
7. Az a játékos vagy csapat nyer, aki először rakja ki a teljes kirakóst az összes intelligencia egy-egy darabjával.
2. játékforma – Egy intelligencia szakértője
Az egyes játékosok vagy csapatok célja az, hogy egyetlen intelligencián dolgozzanak az egyes játékok során.
1. Előlappal lefelé fordítjuk a kártyákat 8 különálló pakliba, intelligenciák alapján.
2. Körönként minden csapat húz egy kártyát a saját intelligenciája paklijából és megpróbálja megoldani a kihívást. Ha sikerül nekik, kapnak egy kirakódarabkát az intelligencia színével.
3. Ezután a következő csapatra kerül sor, és így tovább.
4. Az a csapat nyer, akik először szerzik meg a saját intelligenciájuk mind a 8 darabját, és kirakják a nyolcszögletű kirakóst.
*Megjegyzések: Az egyes csapatokhoz rendelt intelligencia szabadon választható vagy a is kiválaszthatja, aki vezeti a játékot. A cél az, hogy lecserélje az intelligenciát minden játék után, hogy különböző intelligenciákon dolgozhassanak.
Egyénileg is lehet játszani, hogy megismerjük az egyes emberek erősségeit és domináns intelligenciáit, valamint javítsuk és fejlesszük a kevésbé kiemelkedőket.
Image

Minőségi termékek a gyermekek fejlődéséért és szórakozásáért

Kapcsolat

fas fa-phone-alt
fas fa-mobile-alt
fas fa-envelope
fas fa-map-pin

Kövessen minket