Ez az érzelemalapú memóriajáték játékosan segít a gyerekeknek felismerni és megérteni a különböző érzéseket. A klasszikus memóriajáték kétféle módon játszható: párosíthatók az azonos érzelmet kifejező arcképek, vagy ugyanaz az érzelem név és kép alapján. A sokféle kifejezés színes és életszerű fotókkal van illusztrálva, így már a 3 évesek is könnyen azonosulni tudnak velük.
1. Érzelmi intelligencia fejlesztése – A gyermekek megtanulják felismerni, megnevezni és megérteni saját és mások érzelmeit.
2. Memória és koncentráció javítása – A memóriajáték mechanikája támogatja a rövid távú memória fejlesztését.
3. Szókincsbővítés – Új érzelemnevek tanulása (pl. izgatott, meglepett stb.)
4. Szociális készségek fejlesztése – A közös játék segíti az együttműködés, szabálykövetés és empátia fejlődését.
5. Kognitív képességek fejlesztése – Képfelismerés, kategorizálás, összehasonlítás.
Fejlesztési területek:
- Érzelmi nevelés (érzelemfelismerés, empátia)
- Anyanyelvi nevelés (szókincsbővítés, kifejezőkészség)
- Kognitív fejlesztés (memória, logikus gondolkodás)
- Szociális képességek (szabálykövetés, társas kapcsolatok)
Részletek
|
2 - 100
|
|
Kiváló fejlesztő eszköz az óvodai nevelésben, különösen az érzelmi és szociális kompetenciák fejlesztésére. Az érzelmek felismerése és verbalizálása az érzelmi intelligencia alapja, amely kulcsfontosságú a gyermekek egészséges szociális kapcsolataihoz, önszabályozásához és empátiájához. A játék során a gyerekek képeket és érzelemneveket párosítanak, miközben tudatosítják saját érzelmeiket, és megtanulják azokat másokéval összevetni. A játék fejleszti a figyelmet, emlékezetet, nyelvi készségeket és a kommunikációt is. A játék tartalma: 80 strapabíró, lekerekített sarkó memóriakártya 20 különböző érzelem (pl. boldog, dühös, meglepett, félénk, nyugodt stb.) Képes és szöveges párok az érzelmekhez (1 arckép + 1 „felirat” minden érzelemhez)
|
|
karton, ,
|
"Használati javaslat:
1. Kiscsoportos foglalkozásként – 2-4 gyermek játszhat egyszerre, óvodapedagógus irányításával.
2. Érzelemfelismerő játék – Mielőtt a memóriát játszanák, beszélgethetnek a kártyákon szereplő arckifejezésekről.
3. Szituációs játék – A pedagógus kérheti a gyerekeket, hogy mondjanak vagy játsszanak el helyzeteket, amikor hasonlóan éreztek.
4. Szókincsbővítés – Ismertessük meg a gyerekekkel az érzelemneveket, akár dal, mese vagy báb segítségével.
5. Érzékenyítés – Segít abban, hogy a gyerekek elfogadóbbak legyenek egymás érzelmeivel szemben."