Ez egy tanulást segítő, „kódolásra” ösztönző társasjáték. A játék célja, hogy szórakoztató módon vezesse be a gyerekeket az algoritmikus gondolkodásba és a programozás alapjaiba.
izgalmas és élményszerű módon vezeti be az óvodás és kisiskolás gyerekeket a programozás alapjaiba. A játék során a gyermekek egy színes játéktáblán mozgatják az aranyos egérfigurát, miközben különböző iránykártyákat és akadályokat használnak a cél eléréséhez – a sajt megszerzéséhez! Ez a játék nem igényel digitális eszközöket, így ideális bevezetést nyújt a kódolás világába képernyőmentes módon. A gyerekek megtanulják az alapvető algoritmikus gondolkodást, irányok felismerését, sorrendiség fontosságát, valamint hibaelhárítást és javítást is gyakorolnak játék közben.
Játék közben fejleszti a:
- Logikus gondolkodás és problémamegoldó készség
- Térbeli tájékozódás és irányfelismerés
- Alapvető programozási szemlélet
- Csapatmunka, kommunikáció és szociális készségek – mivel 2–4 játékos számára is élvezetes
- Finommotorika, mivel a játék különböző elemeinek mozgatása ügyességet is igényel
Ez a társasjáték ideális választás mind otthoni játékhoz, mind óvodai és iskolai fejlesztő foglalkozásokhoz. A gyerekek szórakozva sajátítják el a jövő készségeit, miközben kreativitásukat is kibontakoztathatják.
Részletek
|
2 - 100
|
|
122 darabos szórakoztató és interaktív oktató társasjáték, amely bevezeti a gyerekeket a kódolás alapjaiba. A játék során a gyerekek algoritmikus gondolkodást, problémamegoldó képességet és logikus tervezést sajátítanak el – mindezt játékos formában. A doboz tartalma: játéktábla, kódoló dobókocka, iránykártya készlet, 4 db színes robot egér (kék, piros, lila, narancssárga), sajtdarabok, labirintus falak és tartók, gyorskapu/teleport korongok, többnyelvű szabálykönyv és játékleírás
|
|
műanyag, karton,
|
Játék célja: Vezesd az egér bábudat a játéktáblán úgy, hogy minél több sajtdarabot gyűjts, és te legyél az első, aki eléri a célt!
Előkészületek:
1. Terítsétek ki a játéktáblát.
2. Minden játékos válasszon egy robot egér bábut.
3. Helyezzétek a sajtokat, falakat és teleport (warp) zónákat a táblára (a szabályfüzetben javasolt kezdő elrendezés szerint).
4. Keverjétek meg a kódoló kártyákat, és tegyétek egy pakliba.
5. Készítsétek elő a kockát.
Játék menete:
A játékosok egymás után következnek, óramutató járásával megegyező irányban.
Egy kör menete:
1. Dobj a kódoló kockával. Ez meghatározza, milyen típusú kódolási lépést kell végrehajtanod (pl. előre, fordulás, speciális lépés stb.).
2. Húzz annyi kódoló kártyát, ahányat a szabály enged, és programozd meg az egér útját a táblán.
3. Mozgasd az egered a megadott kódolás szerint.
4. Ha az egér sajtra lép, begyűjtöd azt!
5. Használhatsz falakat vagy teleport zónákat, hogy akadályozd a többieket vagy előnyhöz juss.
Hogyan lehet nyerni?
A játék végén az nyer:
- Aki a legtöbb sajtot gyűjtötte össze,
- vagy akinek az egere először ér el egy meghatározott célt (a szabályban pontosítva).
Fejlesztési területek:
- Algoritmikus gondolkodás
- Problémamegoldás
- Térbeli tájékozódás
- Stratégiai tervezés