A hörcsögök útnak indulnak, hogy élelmet keressenek. Ki érkezik elsőnek? Segíts az utat megtalálni! Ez egy vidám stratégiai játék, amivel megtanulhatjuk és megérthetjük a számok jelentését. A játék célja, hogy a játékos elsőnek lerakja az összes nála levő számrudat.
A színes rudakat az útvonal hosszúságának megfelelően helyezzük a játéktáblára. A fordulóknál fel kell mérni, hogy milyen egységű rudat kell használni a továbbhaladáshoz. Játék végén rakjuk sorba a megmaradt rudakat, akinek a legrövidebb, az nyert! A gyermek gyakorolja a mérést, az összemérést, ezáltal megismeri a rövidebb-hosszabb-ugyanolyan hosszú fogalmát.
Részletek
|
2 - 4
|
|
A doboz mérete: 25x42x25 cm Tartalma: 1 db karton játéktábla 40 db színes fa rúd (4 garnitúra 1-10 egység, 10 különböző színben) 1 db textilzsák 1 db játékszabályKiemelten ajánljuk: matematikai alapműveletek, hosszúságmértékek váltásának gyakorlására. Szókincs fejlesztésére, nyelvtani fogalmak szórakoztató és kellemes begyakorlására. Diszkalkulia és diszlexia esetén is. A hörcsögök útnak indulnak, hogy élelmet keressenek. Ki érkezik elsőnek? Segíts az utat megtalálni! Ez egy vidám stratégiai játék, amivel megtanulhatjuk és megérthetjük a számok jelentését. A játék célja, hogy a játékos elsőnek lerakja az összes nála levő szám-rudacskákat. A színes rudakat az útvonal hosszúságának megfelelően helyezzük a játéktáblára. A fordulóknál fel kell mérni, hogy milyen egységű rudat kell használni a továbbhaladáshoz. Játék végén rakjuk sorba a megmaradt rudakat, akinek a legrövidebb, az nyert! A gyermek gyakorolja a mérést, az összemérést, ezáltal megismeri a rövidebb-hosszabb-ugyanolyan hosszú fogalmát. Oktatási cél: Szám és mennyiségfogalom kialakítása Matematikai fogalmak használata Logikus gondolkodás fejlesztése Pontos megfigyelés Figyelemfejlesztés és koncentrációkészség.
|
|
fa, karton, textil
|
Kor: 3 éves kortól.
Játékosok száma: 2-4 fő.
Játékidő: Körülbelül 15 perc.
Játéktípus: Szórakoztató stratégiai játék, amely segít a számok alapvető megértésében és tanulásában.
Tartalom: 4 darabos puzzle-tábla és 40 színes számoló rúd.
A játék célja: Legyél az első, aki lerakja az összes számoló rudat.
Játékmenet:
Ha 4 játékos van:
Állítsd össze a táblát és ossz ki 10 számoló rudat, mindegyik színből egyet-egyet, minden játékosnak. A legfiatalabb játékos kezd, és egy számoló rudat helyez az induló mezőre a tábla jobb felső sarkában. A játék az óramutató járásával megegyezően folytatódik. A körödben helyezz el egy számoló rudat úgy, hogy az érintse az előzőt, amit a táblára tettek. A játékosok bármely útvonalat követhetik, ahol az élelmiszer van. Ha nem tudsz olyan rudat letenni, amely illeszkedik az útra, a következő játékos jön. A játék akkor ér véget, ha egy játékos lerakta az összes rúdját, VAGY ha valaki pontosan a megfelelő számoló rúddal elérte az élelemraktárt. A győztes az, aki elsőként helyezte le az összes számoló rudat a táblára, VAGY akinek a legkevesebb maradt. Ezt úgy számold ki, hogy a maradék rudakat végigfekteted és akinek a legrövidebb a sora, az nyer. Másik nyerési lehetőség, ha a megmaradt darabokat a rács fölé helyezed, és összeadod a bal oldalon lévő számokat. A legkisebb szám nyer.
Ha 3 játékos van:
Ossz ki 10 rudat, mindegyik színből egyet-egyet minden játékosnak. A megmaradt rudak a tábla mellett maradnak, és jokerként szolgálnak. Ha nem tudsz letenni egy rudat, amely illeszkedik, bármelyik szükséges rudat kiveheted a halomból.
Ha 2 játékos van:
Ossz ki 20 rudat minden játékosnak, így mindenkinek kettő lesz minden színből (két 1 négyzetes, két 2 négyzetes, két 3 négyzetes számoló rúd stb.).