Ez a játék kiválóan beépíthető egyéni vagy kiscsoportos fejlesztőfoglalkozásokba. Használható iskola-előkészítésben, tanulási zavar megelőzésében, és kiváló diagnosztikai eszköz lehet részképesség-zavarok (pl. vizuomotoros gyengeség, téri orientációs probléma) kiszűrésére is.
Fejlesztési célok és területek:
- Térbeli tájékozódás: Sík-tér konverzió, előnézetek értelmezése, mélység, magasság érzékelése.
- Vizuális észlelés: Alak-háttér megkülönböztetés, formafelismerés, méretazonosítás.
- Logikus gondolkodás: Építkezési sorrend felismerése, tervezés, problémamegoldás.
- Finommotorika: Precíz építés, manipuláció, kéz-szem koordináció.
- Figyelem, koncentráció: Részletgazdag megfigyelés, kitartás hosszabb feladatok során.
- Sorrendiség: Melyik elem hová kerül? Milyen sorrendben kell építeni?
Differenciálás lehetőségei:
- Kezdő gyermek: Egyszerűbb mintákkal induljon, kevesebb elemből építkezzen. Érdemes előre kiválogatni a szükséges elemeket.
- Haladó gyermek: Önálló építés, minta nélkül. Tükörkép-építés, másik irányból való felépítés.
- Fejlett gyermek: Saját mintatervezés (ő rajzol, más épít), időre építés, új szerkezet kitalálása.
Részletek
|
1 - 100
|
|
Térbeli logikai építőjáték A gyerekek a síkban látható sziluettminták és háttérrajzok alapján háromdimenziós térbeli építményeket hoznak létre különféle formájú, színes fa (vagy műanyag) építőelemek segítségével. A feladatok nehézségi szint szerint vannak kategorizálva (pl. kezdő, haladó, profi). A játék célja, hogy a gyerekek a síkbeli információkat „lefordítsák” térbeli struktúrákra, fejlesztve a vizuális gondolkodást és a térérzékelést.
|
|
fa, karton,
|
Játék menete:
1. Válasszunk egy feladványt a füzetből (nehézségi szint szerint).
2. A gyermek megfigyeli a háttérmintát, majd a rendelkezésre álló elemekből megpróbálja térben felépíteni a képen szereplő formát.
3. Önellenőrzésre is van lehetőség: a mintalapok hátoldalán szerepel a megoldás.